A Tanárképző Központ Tanácsa (13 igen, 0 nem, 0 tartózkodás mellett) az alábbi észrevételekkel támogatta a Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karon az angol nyelvű óvodapedagógus alapképzési szak szakindítási kérelmét.

 Észrevételek a KPVK angol óvodapedagógus szak szakindítási kérelméhez:

Dr. Trócsányi András

Az elõterjesztést támogatom.

Lengvárszky Attila

Az elõterjesztést támogatom.

Trócsányi András megjegyzéseivel egyetértek.

 

Dr. Péley Bernadette

Az előterjesztést támogatom, egyétértve Trócsányi András észrevételeivel.

 

Bognárné Dr. Erdős Márta

A képzést az alábbi fenntartásokkal - a nemzetközi hallgatói létszám növelésének kiemelt céljára való tekintettel - támogatom.

 

- a nyelvi kompetenciákat bemutató táblázat mélysége és struktúrája vegyes;

 

Ugyanakkor látható, hogy a képzés beindulása esetében rendelkezésre fognak állni az angol nyelvű kompetenciák és dokumentumok.

 

 

 

 

A tervezett képzés anyagát két ponton látom problémásnak:

- Az angol nyelvű óvodák, a releváns gyakorlóhelyek pécsiek, ugyanakkor a képzés színhelyeként Szekszárdot jelölték meg az anyagban. Azt hiszem, a reális telephely inkább majd Pécs lesz. 

 

- néhány helyen az anyag "túlfordított" - nem kell mindent ebben az anyagban angolosítani, hiszen ez egy belső dokumentum, máshol felüti fejét a Hunglish (pl. Economy calculation);

 

A képzés indításának kezdetéhez megjelölt 2019-20. tanévet a magyar felvi rendszerben nem látom megvalósíthatónak, hacsak nem az augusztusi pótfelvételi eljárásban reménykedünk (ahol viszont csak önköltséges formában indítható a szak). 

A külföldi hallgatók jelentkezési határideje aug. 15.  

 

 

- Szükséges lenne egy keretmegállapodás a két kar között, mert a KPVK ebben az esetben is igénybe vesz BTK-s akkreditációs erőt, és még más képzések esetén sem tisztázottak az együttműködés keretei. (Itt az oktató Fodorné dr. Tóth Krisztina). 

 

- a címek és titulusok írása nem egységes (a dr-t pl. négyféle módon is fellelhetjük az anyagban).

 

 

 

 

2018/2019-es tanév