A Tanárképző Központ Tanácsa (12 igen, 0 nem, 0 tartózkodás mellett) határozott arról, hogy a közismereti tanárképzés csoportos iskolai gyakorlatának a PTE TVSZ. 12. sz. mellékletében szereplő leírását az alábbiak szerint módosítja:

A TVSZ 12. számú melléklete

AZ OSZTATLAN TANÁRSZAKOKRA VONATKOZÓ SAJÁTOS RENDELKEZÉSEK

Iskolai gyakorlatok

11. § 1033 1034 (1)1035 A szabályzat szakmai gyakorlatra vonatkozó 57. §-ban foglalt rendelkezései kiegészülnek a jelen mellékletben meghatározott speciális rendelkezésekkel. Az osztatlan tanárszakok gyakorlatainak szervezését a TK koordinálja, illetve felügyeli. Az iskolai gyakorlatokra vonatkozó tájékoztató anyagokat a TK köteles kidolgozni, és a TK honlapján közzétenni. Az iskolai gyakorlatok előírt formáit jelen § (2) bekezdése tartalmazza.

(2)1036 1037 1038 1039 Az iskolai gyakorlatok magukban foglalják az általános tanári és az adott tanári szakképzettséghez, a tanári szerepkörökhöz kapcsolódó gyakorlati ismeretek szerzését, képességek, attitűdök megismerését, gyakorlását, a munkahely világával (iskolai élet, iskolavezetés, szülőkkel való kommunikáció, tanulókkal való egyéni foglalkozás, együttműködés) való ismerkedést, alapjártasság szerzését a tanítási, tanulási, nevelési folyamatok értékelésében, a szakmai fejlesztésekben. Az iskolai gyakorlatok formái:

a) 1040 csoportos (tanítási) gyakorlat: iskolában, gyakorlatvezető tanár irányításával, az adottszakképzettség területén végzett csoportos (tanítási) gyakorlat, nappali munkarendű képzésben szakképzettségenként 60 óra, amely magában foglalja a hospitálást, az óramegbeszéléseket, a gyakorlatvezető tanár és a hallgató társak által tartott órák/foglalkozások részfeladataiban való közreműködést, és 15 önállóan megtartott órát/foglalkozást (tervezés-előkészítés, óravezetés, egyéni és közös reflektálás-óraelemzés). A 15 önállóan megtartott óra/foglalkozás részben mikrotanítással is teljesíthető. A teljes idejű (45 perces) tanórák/foglalkozások száma legalább 5 tanóra kell, hogy legyen, azon felül az önállóan megtartott órák/foglalkozások és mikrotanítások arányáról a vezetőtanár dönt. A gyakorlat további 45 órájának a teljesítéséről, a hospitálásra, óramegbeszélésre, a gyakorlatvezető tanár és a hallgató társak által tartott órák/foglalkozások részfeladataiban való közreműködésre történő felosztásáról szintén a vezetőtanár dönt, lehetőleg azok arányos elosztására (15-15-15 óra tevékenységenként) törekedve. A középiskolai szakképzettséget választó hallgató az egyik szakképzettség tanítási gyakorlatát lehetőleg az 5-8., a másikat pedig a 9-12. évfolyamon köteles elvégezni.

A Kar szakmódszertant oktató oktatói közül, azok akik a köznevelésben nem dolgoznak, kötelesek meglátogatni hallgatónként legalább 2 a hallgató(k) által tartott órát, jogosultak a hallgatókkal közösen részt venni a hospitáláson, egyeztetni a gyakorlat végén a hallgatóval és a gyakorlatvezető tanárral; valamint jogosultak a közös reflexió kezdeményezésére, továbbá az azon való részvételre.

A Karon az adott szemeszterben szakmódszertan kurzust tartók közül szakonként legalább egy oktató vagy a szakterület bármely, a feladatra kijelölt oktatója – amennyiben a gyakorló hallgatók létszáma az adott szakon eléri a három főt – köteles meglátogatni legalább hat, a hallgatók által tartott órát. Amennyiben a gyakorló hallgatók létszáma a szakon kevesebb háromnál, az oktató részéről a félévi óralátogatások számának hallgatónként legalább kettőnek kell lennie. Az óralátogatást minden alkalommal követnie kell egy konzultációs alkalomnak a gyakorlatvezető tanárral és a hallgatókkal. A PTE gyakorló intézményeinek alkalmazásában foglalkoztatott szakmódszertanos oktatók mentesülnek a jelen pontban kifejtett óralátogatás alól.

2020/2021-es tanév